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News & Press: CAFC News

UPDATE: Transport Canada E-Shipping Consultation Results/Consultations sur l'expédition électronique

May 26, 2021   (0 Comments)
Posted by: Rhea Laverdure

 

 

The contents of these slides  and this report outline the data and research conducted by Dillon Consulting on behalf of Transport Canada for the purpose of gauging emergency responders’ feedback on the benefits and gaps of electronic shipping documents.


The purpose of this study was to:

  • Confirm purpose and roles of the shipping document;
  • Sample First Responders on potential complications and advantages of e-shipping documents as an alternative to paper shipping documents;
  • Assess the use of the shipping document;
  • Identify any problems encountered by paper shipping documents and how they could be addressed by e-shipping documents;
  • Identify potential complications and potential advantages of e-shipping documents; and
  • Assess the IT capabilities of First Responders to access information electronically.


Please note: The views and opinions expressed in this presentation are those of the author and do not necessarily reflect the views of Transport Canada. You can read more about the e-shipping pilot project here.

 


 

Le contenu de ces diapositives et de ce rapport présente les données et les recherches menées par Dillon Consulting pour le compte de Transports Canada dans le but d'évaluer les commentaires des intervenants d'urgence sur les avantages et les lacunes des documents d'expédition électroniques.


Objet de l’étude :

  • Confirmer le but et les rôles du document d'expédition ;
  • Échantillonner les premiers intervenants sur les complications et les avantages potentiels des documents d'expédition électroniques comme alternative aux documents d'expédition papier ;
  • Évaluer l'utilisation du document d'expédition ;
  • Identifier les problèmes rencontrés par les documents d'expédition papier et comment ils pourraient être résolus par les documents d'expédition électroniques ;
  • Identifier les complications et les avantages potentiels des documents d'expédition électronique ; et
  • Évaluer les capacités informatiques des premiers intervenants pour accéder aux informations par voie électronique.


Veuillez noter : Les points de vue et les opinions exprimés dans cette présentation sont ceux de l'auteur et ne reflètent pas nécessairement ceux de Transports Canada. Vous pouvez en savoir plus sur le projet pilote d'expédition électronique 
ici.



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